Informational servicisation in a system of competitiveness provision of services companies
Polinko A.V.
TERRA ECONOMICUS, 2012, Vol. 10 (no. 1.3),
p. 90-94
The article considers companies which represents secondary sector of economy and faces some necessity of forming of new competitive advantages. Such companies start to perform services-based activity, i.e. accompany by services the goods which were produced and offered to sale. The author analyzes features of a service sector in a context of global economy development with a prevailing role of service and information-network technologies based on an example of trading retail chain.
Keywords: services sector; service-based companies; information technologies; servicization; globalization; human capital; new economy; competitiveness
References:
- Глазьев С.Ю. Не догонять, а обгонять... // Завтра. 2010. № 46 (887).
- Глазьев С.Ю. Теория долгосрочного техноэкономического развития. М., 2004.
- Евстигнеева Л.П., Евстигнеев Р.Н. Экономический рост: либеральная инициатива. М., 2005.
- Иноземцев В.Д. Пределы «догоняющего» развития». М.: ОАО «Издательство Экономика», 2000.
- Осипов Ю.М. Современная Россия: бремя перемен. М., 2009.
- Рогов С.М. Государство и общественное благо: мировые тенденции и российский путь. М.: Институт США и Канады РАН, 2005.
- Субетто А.И. Социогенетика: системогенетика, общественный интеллект, образовательная генетика и мировое развитие. М., 1994.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606