Determinants of degree of comfort of business environment in the region: formation of spatial image of a territory
Mirgorodskaya E.O.
Sytnik S.V.
TERRA ECONOMICUS, 2012, Vol. 10 (no. 4.3),
p. 100-104
In this paper, with the use of institutional methodology, the regional economic space is examined as a structured business environment for the target formation of various economic concepts and actions. In this meaning, the special importance is given to the degree of comfort of business environment as a characteristic of mezzo space when economic agents operate on forms of regional economic space that emerged under regional conditions, institutions, standards and related rules of conduct for a particular economic activity.
Keywords: Regional economic space; business environment; policy of economic subjects; shape of the territory; investment attractiveness
References:
- Замятина Н.Ю. Когнитивные пространственные сочетания как предмет географических исследований // Известия РАН. Сер. геогр. 2002. № 5. С. 32–37.
- Коряков А.А. Условия для комфортного бизнеса // «Эксперт Урал». 2012. № 33(521).
- Кочетов Э.Г. Геоэкономика (освоение мирового экономического пространства). М., 1999.
- Неклесса А.А. Конец эпохи Большого Модерна. М., 1999.
- Замятин Д.Н. Гуманитарная география: пространство и язык географических образов. СПб.: Алетейя, 2003.
- Найссер У. Познание и реальность. Смысл и принципы когнитивной психологии. М.: Прогресс, 1981. С. 135.
- Пчелинцев О.В. Региональная экономика в системе устойчивого развития. М.: Москва, 2004.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606