Evaluating the effectiveness of bank management through a system of KPI
Kornev M.M.
TERRA ECONOMICUS, 2011, Vol. 9 (no. 1.2),
p. 107-110
In the article the essence and problems of system key performance indicators (KPI) is investigated. The author's point of view on integration of system KPI into bank activity is resulted. The analysis of efficiency of bank management by means of system KPI on an example of the regional credit organizations is lead.
Keywords: bank; key performance indicators; efficiency of management; financial management
References:
- Голдрат Э.М. Цель: процесс непрерывного совершенствования / Э.М. Голдрат, Дж. Кокс. Мн.: Попурри, 2009.
- Клочков А.К. KPI и мотивация персонала. М.: Эксмо, 2010.
- Парментер Д. Ключевые показатели эффективности / Пер. с англ. А. Платонова. М.: Олимп-Бизнес, 2008.
- Эккерсон У.У. Панели индикаторов как инструмент управления: ключевые показатели эффективности, мониторинг деятельности, оценка результатов. М.: Альпина Бизнес Букс, 2007.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606