Formulation of a new paradigm of competitiveness: a cluster-network approach
Zelenskaya O.A.
TERRA ECONOMICUS, 2011, Vol. 9 (no. 1.2),
p. 17-20
Given the wording of the new paradigm of competitiveness of industrial clusters. To implement this paradigm of development and competitiveness on the basis of clustering described the need to address specific research problems.
Keywords: competitiveness; clusters; informational economy; a new paradigm
References:
- Абалкин Л.И. Предисловие к статье В. Маевского «Экономическая эволюция и экономическая генетика» // Вопросы экономики. 1994. № 5. С. 4.
- Адлер Ю.П., Аронов И.З., Шпер В.Л. Что век грядущий нам готовит. Менеджмент ХХI века: краткий обзор основных тенденций // СтК, Качество. 1999. № 3.
- Азоев Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. М.: Центр экономики и маркетинга, 1996.
- Капустина Л.М., Хмелькова Н.В. Ко-брендинг в системе маркетинговых альянсов компаний. Екатеринбург: Изд-во Урал. гос. экон. ун-та, 2010. 209 с.
- Нижегородцев Р.М. Информационная экономика. Кн. 1. Информационная Вселенная: Информационные основы экономического роста. М.; Кострома, 2002.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606