SFeDu

Retail credit in Russia: indicators of market situation and key problems

TERRA ECONOMICUS, , Vol. 9 (no. 1.2),
p. 83-86

The article has the characteristics of the indicators of the Russian retail credit market during different stages of the economic development of our country. Great attention was paid to the tendencies and problems of the retail credit in a period of crisis. The grounds and contusions about the further development of the retail credit market in Russia were discussed in the article.


Keywords: retail credit; indicators and indexes of the retail market; financial crisis

References:
  • Бахшиян А.К. Механизмы оценки и повышения качества банковских услуг в розничном кредитовании: теоретические и методические аспекты: Автореф. дис. … канд. экон. наук: 08.00.10. М., 2010.
  • Бюллетень банковской статистики за 2000–2010 гг. Сайт Банка России // http://www.cbr.ru/publ/main.asp?Prtid=BBS.
  • Логинова Е.В. Формирование сетевой экономики как фактор экономического роста инновационного типа в посткризисный период // Посткризисные очертания инновационных процессов: материалы Десятых Друкеровских чтений / Под ред. Р.М. Нижегородцева. М.; Новочеркасск, 2010. С. 80–95.
  • Литвинова А.В. Кризис как индикатор эффективности российской экономики // Вековой поиск модели хозяйственного развития России. Воздействие глобального экономического кризиса на регионы Юга России: материалы XI Междунар. науч.-практ. конф., г. Волжский, 24–25 сентября 2009 г. / ВГИ (филиал) ГОУ ВПО ВолГУ. Волгоград: Волгогр. науч. изд-во, 2009. С. 307–313.
  • Литвинов Е.О. Приоритеты и инструменты розничного кредитования в России: Дис. … канд. экон. наук: 08.00.10. Волгоград., 2008.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606