SFeDu
  • Home
  • Issues
  • 2012
  • No 4.3
  • The role of marketing in a system of institutional designing of sustainable development of trade format in the services market

The role of marketing in a system of institutional designing of sustainable development of trade format in the services market

TERRA ECONOMICUS, , Vol. 10 (no. 4.3),
p. 109-112

The article provides assessment of internal and external marketing environment of trading companies; in particular, the article allocates the infrastructure part as one of the directions of institutional designing of modern trade formats the development of which covers all directions of consumer service.


Keywords: marketing of trade companies; diversification strategy; segmentation strategy; positioning on the services market; focusing on target consumers; niche strategies

References:
  • Вольчик В.В., Зотова Т.А. Экономическое поведение в контексте эволюции институтов // TERRA ECONOMICUS (Экономический вестник Ростовского государственного университета). 2010. Т. 8. № 4. С. 63.
  • Гэлбрейт Дж. Новое индустриальное общество. М.: ACT, 2004. С. 84–86.
  • Дэвид П. Зависимость от пути развития и исторические общественные науки: вводная лекция // Истоки: из опыта изучения экономики как структуры и процесса / под ред. Я.И. Кузьминова. М.: Изд. дом ГУ ВШЭ, 2006. С. 183.
  • Новые продукты, технологии и сервисы на посткризисном рынке финансовых услуг / Под ред. проф. Л.Ю. Андреевой, проф. О.Ю. Свиридова. М.: Вузовская книга, 2012. С. 46.
  • Норт Д. Институты, институциональные изменения и экономическая эффективность. М.: Экономика, 1998. С. 119.
  • Портер М. Конкурентное преимущество. Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость: пер.с англ. / М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. С. 48.
  • Саймон Г. Теория принятия решений в экономической теории и науке о поведении // Вехи экономической мысли. Т. 2. Теория фирмы / Под общ. ред. В.М. Гальперина. СПб.: Экономическая школа, 2000. С. 72–73.
  • Солоу P.M. Экономическая теория ресурсов или ресурсы экономической теории. Лекция в честь Ричарда Т. Эли // Вехи экономической мысли. Т. 2. М.: Экономика, 2002. С. 9.
  • Управление маркетингом / Под ред. проф. И.М. Синяевой. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Вузовский учебник, 2009. С. 59.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606