Distance learning and development of professional competences of experts
Somko M.L.
TERRA ECONOMICUS, 2012, Vol. 10 (no. 3.3),
p. 159-162
The article defines distance learning which plays an increasing role in modernization of education, generates a higher return from education, raises quality of training by means of application of modern techniques and allows creating united educational environment which is particularly topical for corporate training.
Keywords: distance learning; innovation; the economy of knowledge; computer–based systems of E–learning; network technologies; corporate training
References:
- Андреева Л.Ю. Маркетинговые инструменты глобальной инновационной гиперконкуренции. М.: Вузовская книга, 2011. С. 328.
- Игнатов В.Г., Батурин Л.А., Бутов В.И. и др. Экономика социальной сферы. М., Ростов н/Д.: «МарТ», 2005. С. 174.
- Мартьянова Т. Достоинства дистанционного образования. Ведомости. 2011. № 75 (2841). 27 апреля.
- Щенников С.А. Модель открытого образования как основа организации подготовки менеджеров в дистанционных формах // Система обеспечения качества в дистанционном образовании. МИМ ЛИНК. 2000. Вып. 1. С. 5−12.
- Эфендиев А., Кратко И., Латышева Л. Маркетинговая активность вуза на рынке образовательных услуг и рынке труда // РЭЖ. 2004. № 8. С. 82−83.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606