SFeDu
  • Home
  • Issues
  • 2012
  • No 1.2
  • Methodology for market research imperfect competition (for example, the dairy products)

Methodology for market research imperfect competition (for example, the dairy products)

p. 43-46

In article the problem of methodology of a market research of an imperfect competition is considered and the author's technique of research of the market of dairy products is presented.


Keywords: market capacity; strategic group; degree of a price competition; norm of consumption; price preferences of consumers

References:
  • Ансофф И. Стратегическое управление / Пер. с англ. М.: Экономика, 1989. 507 с.
  • Мисаков В.С. Теория и практика анализа конкурентоспособности фирмы. Нальчик.: Издательский центр «ЭЛЬФА», 1996. 216 с.
  • Портер М. Международная конкуренция. Конкурентные преимущества стран / Пер. с англ. Квасюка И. и др. / Под ред. В.О. Щетинина М.: Международные отношения, 1993. 896 с.
  • Чемберлен Э. Теория монополистической конкуренции. Реориентация теории стоимости. М.: ИЛ, 1951.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606