Theoretical and methodological aspects of the terms “service”, “service”, “service” as an economic category
DERUZHINSKY G.V.
RAJECKIY M.D.
TERRA ECONOMICUS, 2012, Vol. 10 (no. 1.2),
p. 30-36
The article considers conceptual apparatus of service activity, determines conditions of its development, and indicates specificity of scientific activity in maintenance sphere.
Keywords: conceptual apparatus; term; science; service; maintenance; ship borne radio communication and navigational equipment; services market; Azov-Black Sea Basin
References:
- Ассель Г. Маркетинг: принципы и стратегия. М.: ИНФРА-М, 1999.
- Большой англо-русский, русско-английский словарь по бизнесу. 2-е изд. М.: Джон Уайли энд Санз, 1994.
- Голубков Е.П. О некоторых аспектах концепции маркетинга и его терминологии // Маркетинг в России и за рубежом. 1999. № 6.
- Даль В.И. Толковый словарь живого великорусского языка: Т. 1–4. М.: Рус. яз. 1981. Т. 4.
- Котлер Ф. Маркетинг менеджмент: анализ, планирование, внедрение, контроль. СПб.: Питер, 1998.
- Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга. М., СПб., К.: Изд. дом «Вильямс», 1999.
- Котлер Ф. Основы маркетинга. М.: Издательская группа «ПРОГРЕСС-УНИВЕРС», 1993.
- Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия, 4-у изд. Пер. с англ. М.: Изд. дом «Вильямс», 2005. С. 32.
- Лозовский Л.Ш., Райзберг Б.А., Ратковский А.А. Универсальный бизнес-словарь. М.: ИНФРА-М, 1997.
- Мак-Дональд М., Пэйн Э. Сфера услуг. Полное пошаговое руководство по маркетинговому планированию. М.: КноРус, 2009.
- Маркс К., Энгельс Ф. Соч. Т. 26. Ч. 1.
- Международный стандарт ISO 8402:1994. Управление качеством и обеспечение качества: Словарь. М.: Изд-во стандартов, 2001.
- Прищепенко В.В. Семантика дефиниции и соотношение понятий «продукт», «товар», «услуга» // Маркетинг в России и за рубежом. 2001. № 2.
- Романович Ж.А., Калачев С.Л. Сервисная деятельность: Учебник / Под общ. ред. Ж.А. Романовича. М.: Издательско- торговая корпорация «Дашков и К», 2006.
- Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. Т. 1. М., 1935.
- Христофорова И. В. Современные подходы к маркетингу услуг // Журнал «Сервис Plus». 2008. № 1.
- Челенков А.П. Маркетинг услуг: продукт // Маркетинг. 1998. № 1.
- Шарипов У.Т. Услуги и сервис как экономические категории // Сервис в России и за рубежом. 2010. № 3.
- Harvey Jones, Making it Happen: Reflections on Leadership. Glasgow: Collins, 1989.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606