SFeDu
  • Home
  • Issues
  • 2012
  • No 3.2
  • Social responsibility: the role and value in loyalty formation to the company in the consumer market in the conditions of post-crisis development of the Russian economy

Social responsibility: the role and value in loyalty formation to the company in the consumer market in the conditions of post-crisis development of the Russian economy

TERRA ECONOMICUS, , Vol. 10 (no. 3.2),
p. 40-43

Possibility of use of social responsibility as the marketing tool intended for forming of long-term relationship with clients, satisfaction of the consumer and «loyalty» formation at it in relation to the company is considered. In the conditions of post-crisis development of national economy social responsibility of business should be considered as the style of business activity accepted voluntary and making significant, preventive impact on formation and management of loyalty from consumers.


Keywords: consumer loyalty; social responsibility; social investments

References:
  • Котлер Ф., Экрол Рав. Границы парадигмы маркетинга в третьем тысячелетии (ч. 1) // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2012. № 5.
  • Кузнецов Н.Г. Социально-этический маркетинг как современная концептуальная парадигма развития отношений обмена // Экономические науки. 2012. № 87. С. 7–11.
  • Маркетинг: вопросы и ответы / под ред. Кетовой Н.П. Ростов н/Д: Феникс, 2009. С. 137–142.
  • Можно ли заработать на программах КСО?// Новый маркетинг. 2011. № 6.
  • Палавин К. Правила работы с клиентами, обеспечивающие их лояльность // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2010. № 2.
  • Чубукова И. Пункт назначения – лояльность клиента. Анализ эффективности программы лояльности // Новый маркетинг. 2012. № 2.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606