SFeDu

Identification and typology of company market value formation factors

TERRA ECONOMICUS, , Vol. 10 (no. 3.2),
p. 24-27

Problem of enterprise value effective management, organizing of which is based on identification and analysis of value formation main factors is particularly up-to-date at the present moment. In literature, devoted to evaluation of enterprise (business) value, there exists a large variety of classification of factors, which influence value formation. In the course of that research there was an attempt to systematize all factors on such a classification feature as business system level, where it appears.


Keywords: value; approaches to value determination; process of value factors determination; classification of value factors

References:
  • Балакирев В.В., Григорьев В.В. Основы оценки бизнеса. М.: Дело, АНХ, 2009. 384 с.
  • Волков А., Куликов М. Создание рыночной стоимости и инвестиционной привлекательности. М.: Вершина, 2007. 304 с.
  • Грязнова А.Г., Федотова М.А. Оценка бизнеса: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Финансы и статистика, 2006. 736 с.
  • Есипов В.Е., Маховикова Г.А., Терехова В.В. Оценка бизнеса. 2-е изд. СПб.: Питер, 2008. 464 с.
  • Кудина М.В. Теория стоимости компании. М.: Форум, ИНФРА-М, 2010. 368 с.
  • Казанцева С.А. Проблемы определения факторов, влияющих на формирование стоимости предприятия // Актуальные вопросы экономики и управления: Материалы междунар. заоч. науч. конф. 2011. Апрель.
  • Лысова Н.В. Ценообразование и оценка бизнеса на фондовом рынке Российской Федерации: дисс… канд. эконом. наук по специальности 08.00.05. СПб., 2007.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606