SFeDu
  • Home
  • Issues
  • 2012
  • No 1.2
  • Methodological fundamentals of the regional communication strategies at the market of consumers of services and commodities of the “industry of beauty”

Methodological fundamentals of the regional communication strategies at the market of consumers of services and commodities of the “industry of beauty”

TERRA ECONOMICUS, , Vol. 10 (no. 1.2),
p. 144-148

In the proposed article the authors investigate methodological fundamentals of creating the communication strategies including the individual approach to common features of different segments at each period; so it means necessity of creating the specific communication strategies for every concrete region. Everything above mentioned means the “key of success” for the companies’ communication strategies, for example, at the market of consumers of services and commodities of the “industry of beauty”.


Keywords: methodological fundamentals; the companies’ regional communication strategies; market of consumers of services; “industry of beauty”

References:
  • Капферер, Ж-Н. Бренд навсегда: создание, развитие, поддержка ценности бренда / Пер. с англ. Е.В. Виноградовой; Под общ. ред. В.Н. Домнина. М.: Вершина, 2007. С. 236.
  • Котлер Ф., Армстронг Г. Основы маркетинга. Профессиональное издание. СПб.: Вильямс, 2009. 1072 с.
  • Ламбен Ж-Ж., Чумпитас Р., Шулинг И. Менеджмент, ориентированный на рынок. СПб.: Питер, 2008. 720 с.
  • Макдональд М. Стратегическое планирование маркетинга. СПб.: Питер, 2000. 386 с.
  • Музыкант В. Маркетинговые основы управления коммуникациями. М.: ЭКСМО, 2008. 832 с.
  • Романов А.А., Панько А.В. Маркетинговые коммуникации. М.: Эксмо, 2008.
  • Шив Ч. Курс МВА по маркетингу. М.: Альпина Бизнес Букс, 2007.
Publisher: Southern Federal University
Founder: Southern Federal University
ISSN: 2073-6606